На сайте Госкомпредпринимательтва недавно была опубликована статья текст которой предоставлен ниже. Однако сайт комитета устроен таким образом что там нельзя оставлять комментарии к публикациям. Камрады, я предлагаю ознакомиться с материалом и оставить свои камментарии к статье. Очень хочется узнать мнение “пересічних” участников рынка грузоперевозок и их видение решения проблемы ценообразования на рынке грузоперевозок по Украине :)
У Державному комітеті з питань регуляторної політики та підприємництва 4 червня відбулася нарада, ініційована представниками асоціацій вантажоперевізників. В дискусії також брали участь державні регулятори – представники Мінекономіки, ДПА, Держінспекція з ціноутворення. На зібранні спільно опрацьовувались шляхи вирішення проблем, що виникли в частині практичної реалізації вимог постанови «Питання стабілізації цін на внутрішні вантажні автомобільні перевезення», зокрема, щодо встановлення мінімальних тарифів. Нагадаємо, що зазначену постанову було прийнято Урядом України 25.02.2009 на виконання вимог представників страйкового комітету вантажних автоперевізників.
Слід зазначити, що головною метою розробки постанови була необхідність забезпечення умов, за яких здійснення вантажних автоперевезень залишалось би рентабельним в умовах фінансово-економічної кризи. Крім суто соціально-економічного аспекту, пов’язаного із значним рівнем кредитної залежності автомобільних перевізників та зниженням вантажопотоку, на думку фахівців, не слід зневажати питанням забезпечення належного рівня безпеки при здійсненні перевезень. В умовах жорсткого цінового демпінгу перевізники змушені економити на проходженні регламентних технічних процедур, використовувати транспортні засоби в потенційно аварійному стані, погоджуватись на виконання перевезень з вантажем, який перевищує за своїми ваговими показниками максимально припустимі значення для даного виду транспорту. Всі ці чинники несуть в собі реальну загрозу для всіх учасників дорожнього руху, руйнують дорожнє покриття, надшвидкими темпами зношують транспортні засоби перевізників.
В той же час, на сьогоднішній день, як показує практика та численні звернення перевізників, що надходять на адресу Комітету, механізм забезпечення виконання вимог щодо мінімального тарифу на автомобільні вантажні перевезення практично відсутній.
Замовники, використовуючи скрутний фінансовий стан водіїв, диктують власні, нижчі за собівартість перевезень, розцінки. Перевізники, більшість з яких знаходяться у кредитному „рабстві”, вимушено погоджуються на здійснення перевезень з порушенням вимог законодавства та фактично демпінгують на ринку.
Голова Держкомпідприємництва Олександра Кужель наголосила на необхідності термінового вирішення проблем, зазначивши, що галузь вантажоперевезень наблизилась до небезпечної межі, за якою настають невідворотні процеси руйнування. „Я державна людина, економіст, і тому не можу стояти осторонь і спостерігати, як знищується така важлива галузь народного господарства, як вантажоперевезення. Якщо держава приймає як аксіому, що транспорт працює за межею собівартості, що на сьогодні становить 4,90 грн, то наступним кроком є банкрутство галузі.”
Шляхом подолання цієї тенденції, на думку Олександри Кужель, має бути єдина точка зору перевізників стосовно мінімальної ціни, спільна зацікавленість держави і водіїв у збереженні ринку вантажоперевезень, визначення єдиного порядку, що охоплює сфери відносин між замовником, експедитором та безпосередньо, перевізником.
Рабовласницьким ладом назвала Голова Держкомпідприємництва становище, в якому перебуває перевізник у стосунках з експедитором. Олександра Кужель наголосила на тому, що перекладання відповідальності повністю на перевізника є хибною тенденцією, в існуючому ланцюзі вантажоперевезень повністю відсутня відповідальність експедитора, а саме у його кишені залишається левова доля грошей. Тому, зазначила Голова Комітету, необхідно визначити і відповідальність експедитора, і межу його заробітку, наприклад, 10% від вартості фрахту.
З метою запровадження дієвого механізму реалізації Постанови Держкомпідприємництвом створено робочу групу із залученням представників об‘єднань автоперевізників та відповідних державних регуляторів. Робота проводитиметься у формі спільних засідань, перше з яких заплановано на 9 червня. Результатами мають стати конкретні пропозиції, спрямовані на нормативне врегулювання ціноутворення у галузі вантажних автомобільних перевезень та проект відповідного регуляторного акта.